welcome to AIJIRU STUDIO

welcome to AIJIRU STUDIO
this is me...Aijiru Wge Grphx

My instagram :)

Instagram

Aijiru Studio

Blog Archive

Tuesday, March 1, 2011

nasihat buat kawanku yang sedang bercinta

by Aijiru Wge Grphx on Wednesday, November 17, 2010 at 7:58pm
alam percintaan cuma ada dua perasaan sahaja iaitu sayang dan cemburu...jika perasaan sayang berjaya mengatasi perasaan cemburu maka perasaan benci tidak akan mungcul..jika perasaan cemburu pula berjaya mengatasi perasaan sayang maka perasaan benci yang akan muncul...itu cuma kesimpulan dari kajian saya sahaja..apa yang saya cuba sampaikan ini ialah perasaan sayang dan cemburu..jika anda berjaya menemui seseorang yang anda sayang dan tidak mahu berpisah dengan seseorng itu..anda sepatutnye buang prasaan cemburu itu kerana ia akan membuatkan anda membenci seseorang yang tidak sepatutnya anda membenci..contohnya:L/P(lelaki atau perempuan)...L jmpe P itu tapi L itu tidak mahu P itu menjadi kekasih dia..L itu cuma mahu berkawan sahaja...tapi kekasih P itu pula cemburu dan marah pada P supaya jangan jumpa L itu lagi..mungkin P dan L akan bergaduh..dan L menganggap anda sebagai kekasih yang langsung tidak berguna dan sampai satu tahap pula P itu akan membenci anda..nasihat ini untuk semua kawan-kawan yang saya sayangi..tidak kira lelaki atau perempuan..kepada siapa-siapa yang sudah berpunya saya cuma nak anda ingat 1 sahaja...saya cuma mahu kawan sahaja dengan semua orang...


from: Aijiru Wge Graphx

2 comments: